Vil min 2019 MacBook Air være tilstrækkelig til IT-universitetet software design kandidat?

Jeg begynder på kandidatuddannelsen i software design på ITU til efteråret og overvejer om min nuværende MacBook Air fra 2019 kan klare opgaven. Den har 8GB RAM, 128GB SSD og en 1,6 GHz dual-core Intel Core i5 processor. Jeg har allerede flere gange været nødt til at slette filer for at frigøre plads på harddisken, men generelt fungerer computeren fint til daglig brug. Mit spørgsmål er om disse specifikationer vil være nok til de kurser og projekter jeg kommer til at arbejde med, eller om jeg bør opgradere til en nyere model inden studiestart. Jeg foretrækker at blive ved Mac-økosystemet hvis muligt. Hvis der er tidligere eller nuværende studerende på uddannelsen som har erfaring med lignende setup, ville jeg sætte stor pris på jeres råd og anbefalinger.

I did the same program with similar specs and ran into major issues second semester. The 8GB RAM was a nightmare when running multiple dev environments, especially for machine learning projects that ate up memory like crazy. Storage was constantly full - I spent way too much time managing disk space instead of actually coding. The processor was fine for basic stuff, but compiling larger projects took forever while my classmates with newer machines finished way faster. Definitely upgrade to 16GB RAM and 256GB storage before you start. Trust me, it’s worth every penny for your sanity during those brutal coursework weeks.

Interesting dilemma! What projects are you most excited about? Have you tried running heavier dev tools yet to test your current setup? Maybe experiment with some IDEs or containers before deciding.

yea, your mac might struggle a bit with code tools since 8GB RAM can be limiting. the 128GB storage will fill up fast too, especially with xcode and docker. def think about getting an external SSD to help out, man!